Başlarken

Hem özel hayatta hem de iş hayatında, diğer insanlar üzerinde beğenilen bir imaj oluşturmak, insan doğasının temel bir parçasıdır. Örneğin bir yönetici, işyerindeki çalışanları kendisinin zeki, çalışkan ve güvenilir olduğuna ikna etmeye çalışır. Yolcuları selamlamak için kokpitten çıkan bir pilot, kendinden emin, kontrolü elinde tutan ve iyi karar verebilen bir izlenim yansıtmak ister. Elektronik bir ürün ile ilgili sizin probleminizi dinleyen müşteri temsilcisi, onu arkadaşça ve sizin probleminizle ilgilenen, işinin ehli bir insan olarak hissetmenizi ister.

Bu derste öncelikle izlenim yönetiminin çeşitli tanımlarına yer verilecektir. Daha sonra izlenim yönetiminin tarihsel gelişimi incelenecek, ardından izlenim yönetimi süreci ve modelleri incelenecektir. Bu süreçte kullanılan izlenim yönetimi araçları, farklı açılardan sınıflandırılarak ele alınacaktır. Son olarak da izlenim yönetimi faaliyetlerinin sonuçlarına ve etik ile ilişkisine yer verilecektir.

Etkinlik 1: Zekanın Hayat Başarısındaki Rolü 

Kişisel ya da iş hayatımızda zekanın başarımıza ne denli etki ettiğini anlamaya çalışalım. Lütfen bu videoyu izleyiniz.

Etkinlik 2: İzlenim Yönetimi I 

İlk dersimizi izleyelim.

Etkinlik 3: İzlenim Yönetimi Nedir?  

Khan Academy videosunda izleyerek izlenim yönetiminin kapsamını anlamaya çalışalım.

Etkinlik 4

Adım 1: İşyerinde nahoş şakalar yapan ya da iş arkadaşlarıyla alay eden insanlar nasıl bir etki oluştururlar?

Adım 2: Siz yönetici olsaydınız böyle davranışlar gösteren çalışanlara karşı sergileyeceğiniz tavır ne olurdu?

En son değiştirme: Çarşamba, 23 Temmuz 2025, 11:35 ÖÖ