Günümüzde teknolojinin geldiği noktada, akıllı telefonlar sayesinde tüketicilere zaman ve mekandan bağımsız olarak ulaşabilmek mümkün olmuştur. Tüketicilere her an erişme ve tüketicileri satın almaya yönlendirme isteğinde olan işletmeler, pazarlama çalışmalarını dijital platformlara taşımaktadır. Dolayısıyla işletmeler internet desteğiyle bilgisayarları kullanarak ve uygulamalar (aplikasyon) sayesinde akıllı telefonları kullanarak, sahip oldukları markanın tüketicilerin göz önünde yer almasını sağlamaya çalışmaktadır. Bu doğrultuda işletmeler anlık satın almayı hızlandırmakta ve sundukları ürün ve/veya hizmetlerin gündemde kalmasını sağlamaktadır.

 

Bu ders kapsamında işletme yöneticilerine, girişimde bulunmak isteyen ya da bu konuya ilgi duyan kişilere dijital dünya ve dijital pazarlama kavramlarından bahsedilecektir. Dersin hedefi öğrencilerin Dijital pazarlama kavramını öğrenip, dijital pazarlama kanallarının nerede, nasıl ve hangi kitle için kullanmaları gerektiği konusunda fikir sahibi olmalarıdır. Dersler metin + video şeklinde aktarılacaktır. Öğrencilerin ders içeriğini kendi yaşantıları ile uyumlaştırmaları beklendiği için öğrenci görüşleri istenecektir. Bu dersin değerlendirme ölçütü ise, öğrencilerden aldıkları ders kapsamında bir dijital pazarlama sözlüğü oluşturmaları istenecektir.

Last modified: Wednesday, 23 July 2025, 10:50 AM