Başlarken

preview

Dersimizin ilk haftasına hoş geldiniz.

Bu hafta insanlığın yeni bir çağa girip girmediği konusundaki görüşleriniz ve bu konu bağlamında yükseköğretim kurumlarının işlevleri konularına odaklanacağız.

Şimdi sonraki etkinliklerde istenenleri gerçekleştirelim. 

Etkinlik 1: Bul & Tartış 

Yeni bir çağa girip girmediğimiz belirleyen unsurlar nedir? Ne tür gelişmeler nedeniyle  yeni bir çağa girdiğimizi düşünüyorsunuz?  Veya düşünmüyorsunuz? Nedenleriyle kısaca açıklayınız.

Etkinlik 2: Yanıtla

Bu etkinliğimizde bir yükseköğretim kurumunu göz önüne getirerek bu kurumun yapısını ve işleyişini 5N1K soruları ile biraz daha ayrıntılı inceleyelim. Biliyorsunuz yükseköğretim kurumlarının üç işlevi var. Eğitim, araştırma ve topluma hizmet. Bu analizi yaparken soruların yanıtlarını eğitim işlevini dikkate alarak veriniz.

Adım 1: Yükseköğretim kurumlarının işlevleri ile ilgili 5N1K sorularını aşağıdaki tabloyu (Tablo 1) örnek alarak yanıtlayınız.

  Yükseköğretim Kurumu

Yanıt

Ne  yapılıyor?

 

Nerede yapılıyor?

 

Nasıl yapılıyor?

 

Ne zaman yapılıyor?

 

Niçin yapılıyor?

 

Kim  yapıyor?

 

Tablo 1: Yükseköğretim Kurumlarının İşlevleri

Adım 2: Bu görevi yerine getirmek için aşağıdaki işlemleri gerçekleştiriniz:

  1. Herhangi bir kelime işlemci (örneğin MS Word) kullanarak Tablo 1'e benzer bir tablo oluşturun

  2. Oluşturduğumuz tabloya yükseköğretim kurumlarının işlevlerine ilişkin bilgileri girin

Etkinlik 3: Dersten Ne Bekliyoruz?

Öncelikle kendinizden ve yaptığınız işten bahsettikten sonra bu dersten beklentilerinizi, elde etmeyi düşündüğünüz çıktıları, yaşantınızda ne gibi yararı- desteği olacağı ile ilgili düşüncelerinizi yazınız.

İnsanlık tarihinde yeni bir dönemin başlamakta olduğunu hissediyoruz, görüyoruz.  Bu süreçte hemen her konuda iş yapma biçimleri yanında paradigmalar da değişiyor. Bizi neyin beklediğini bilmiyoruz ama bu gidişatı değiştiremeyeceğimiz de bir gerçek, ve işin daha çok başındayız.  O zaman yapmamız gerekenin bu sürecin   fırsatlarını değerlendirecek  tehditlerini de bertaraf  edecek şekilde  yaşantılarımızı düzenlemek olsa gerek…

Bireysel ve toplumsal gelişimin temeli eğitim  ve başlamakta olan çağın özellikle toplum olarak çok eleştirdiğimiz eğitim sistemini iyileştirerek değiştirmek, dönüştürmek için bir fırsat olduğunu söyleyebiliriz.   Bu nedenle de  teknoloji destekli eğitim konularında, yüksek öğretimde son zamanlarda yaşanan değişimleri özetlemek için bu dersi hazırladık. Dersin temel amacı günümüzde yaşanan gelişmelerin yüksek öğretime yansımaları konusundaki gözlem ve tespitleri katılımcılara aktarmak, ders süresince bunlarla ilgili  etkinlikler gerçekleştirmek  

Dersimizin başında,  birkaç kaynağı size önermek istiyoruz. Eğer bunlara göz atma fırsatınız olursa bundan sonraki konular için de bir zemin teşkil edecektir. 

  1. İnsanlık  tarihi içerisinde devrim olarak nitelendirilen dönüşümler nelerdir?

Mahfi Eğilmez; Üç Büyük Ekonomik Devrim, Radikal Gazetesi14.04.2002

http://www.radikal.com.tr/yazarlar/mahfi-egilmez/uc-buyuk-ekonomik-devrim-629714/

  1. Günümüzde insanlık tarihinde yeni bir dönemin başlangıcı olarak  nitelendirilebilecek ölçekte değişikliklerin – dönüşümlerin  söz konusu  olduğunu düşünüyor musunuz?

Yaşar Tonta, M.Emin Küçük (2005) Sanayi Toplumundan Bilgi Toplumuna Geçiş Sürecinde Temel Dinamikler

http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/yayinlar/tonta-kucuk-bilgi-toplumu-tk-icin.pdf

ve

Yaşar Tonta, M.Emin Küçük (2005) a.g.k.,

http://www.lisbdnet.com/characteristics-of-knowledge-society/

  1. Günümüzde sanayiinin geldiği düzey olan Endüstri 4.0  ne anlama gelmektedir.

Türkiye’nin Endüstri 4.0 Platformu (2016) ; Endüstri Tarihine Kısa Bir Yolculuk

http://www.endustri40.com/endustri-tarihine-kisa-bir-yolculuk/

  1. Endüstri 4.0  yeterli eğitim altyapısına sahip midir?

https://www.bibb.de/de/pressemitteilung_54914.php  (Almanca)

https://www.bibb.de/en/pressemitteilung_54914.php (İngilizce)

En son değiştirme: Cuma, 18 Temmuz 2025, 3:40 ÖS