Başlarken

Bu modülde örnek içerik analizi uygulamalarını inceleyeceğiz. Ele alacağımız çalışmalar daha çok ders kapsamında gerçekleştireceğimiz uygulamalarla da ilişkili olarak medya ve habercilik eksenli çalışmalar olacak. Ancak bunun dışında görüşme analizlerinden ve diğer uygulama örneklerinden de söz edeceğiz. Bu sayede örnek çalışmalardan hareketle kendi uygulamamıza ilişkin örnekleri de incelemiş olacağız.

Etkinlik 1: Örnek Uygulamalar-I

Bu etkinlikte ülkemizde gerçekleştirilmiş en kapsamlı içerik analizi uygulamalarından birini inceleyeceğiz. Karma araştırma yaklaşımının izlendiği bu araştırmada hem medya içeriklerinin analizini hem görüşme metinlerinin analizini hem de anket uygulaması bulgularının bunlarla nasıl ilişkilendirildiğini öğreneceğiz.

Aşağıdaki videoyu izleyin.

ÖRNEK 1 CHECK UP -BURAYA VİDEO VE PP GELECEK.

Etkinlik 2: Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi

 

Bu etkinlikte iki ayrı videoda yer alan örnek içerik analizi uygulamalarını izleyelim. Bu çalışmalarda ele alınan konu, örneklem, kategoriler ve bulguların sunumuna dikkat edelim.

Aşağıdaki videoları izleyin.

ÖRNEK 2 VE ÖRNEK 3 VİDEO VE PP BURAYA GELECEK

Nicel ve nitel içerik analizi uygulamalarında kategorilerin oluşturulması bağlamında karşılaşılabilecek kolaylık ve zorluklar neler olabilir? 

Etkinlik 3: Diğer Kaynaklar

Bu modülde ele alınan çalışmaların tam metin olarak yayımlanmış hallerine internet üzerinden erişebilirsiniz:

1."Sağlık ve Medya", http://saglikvemedya.blogspot.com/

2. https://www.academia.edu/25200170/T%C3%9CRK%C4%B0YEDE_SA%C4%9ELIK_KONULU_YAYINLARIN_ANAL%C4%B0Z%C4%B0

3. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423911799.pdf

DİĞER LİNKLER VERİLECEK

ÖRNEK İÇERİK ANALİİZİ UYGULAMA KILAVUZLARI BURAYA EKLENEBİLİR

En son değiştirme: Perşembe, 17 Temmuz 2025, 3:07 ÖS