Bu noktada Eda’ya geri dönelim. Eda, gerçekleştirmiş olduğu betimsel istatistiklerden mean (ortalama)’i kullanarak her bir dükkâna haftanın günleri ve saat bazında ortalama kaç müşterinin geldiğini bulabilir. Hatta, korelasyonu (ilişkiyi) kullanarak günün saati ve müşteri sıklığı arasında bir ilişki var mı bunu saptamaya çalışabilir. Peki, bu sonuç Eda’nın ne işine yarar? Örneğin, çalışanların öğle arası (12-1 saatleri arası) ile müşteri sıklığı arasında pozitif bir korelasyon var ise Eda iş yerlerine yakın bir dükkânı tercih edip bu iş yerlerinin öğle molası saatlerine göre özel kampanyalı satışlar yapmayı planlayabilir.

 

Bu haftanın konusu: Siz önceki hafta gördüğünüz betimsel ve çıkarımsal istatistiklerden hangisini kullanır ve bunun sonucunu nasıl yorumlardınız? #RizoARIS ve #verilerinyorumlanmasi etiketleri ile Twitter üzerinden ekranda gördüğünüz gibi bir Twit paylaşınız.

Screen Shot 2021-04-11 at 16.42.47.png

Twitter’a git/Hafta I’e geri git/ Hafta II’ye geri git / Hafta III’e geri git / Hafta V/ Kapanış Modülü ile devam et

Last modified: Wednesday, 16 July 2025, 4:35 PM