Başlarken

Organizasyonlar çağı, enformasyon çağı, küreselleşme çağı ve dijital çağ… Farklı kavramlarla ifade edilseler de; hemen hepsinin hayatımıza yüzyılımızın başından itibaren giren terimler. Tabi, bu kavramların karşılık geldiği dönem; hayatlarının her anında internet erişimine sahip olan bireylerin, anlık olarak ortaya çıkan her türlü istek ve ihtiyacı için çevrim-içi bir çözüm anlayışına dayanmaktadır.

Bilgi, içinde bulunduğumuz çağa adını vermiş ve coğrafi sınırların önemini yitirmesine ve bilgi ile birlikte rekabetin de küreselleşmesine yol açmıştır. Günümüz dünyasında işletmelerin ayakta kalması, rakiplerinin arasından sıyrılması ve kar etmesi için sadece kaliteli üretim yapmaları yeterli değildir. Markalaşma, tüketiciyle duygusal bağ kurma, sevilen ve arzu edilen bir marka haline gelme gibi kavramlar her zamankinden fazla önem taşıyor. Tabi ki, bütün bunlar ise bilginin yönetimi ile mümkün olmaktadır

Bilgi yönetimi, bilginin kurumda kimde ve nerede olduğu, kimin tarafından kullanıldığı, bu bilgiyle nelerin yapılabileceğini gösterir. Bilgi yönetimini kullanmak uygulamadaki hangi engellerin ortadan kaldırılması gerektiği gibi sorulara cevap üretmeyi sağlar. İşte organizasyonlardaki bu arayış ve çözüm yollarını bulma girişimleri, bilgi yönetimi ihtiyacını ortaya koymaktadır. Günümüzde birçok organizasyon, çalışanlarının zihninde bulunan bilgilerden, maalesef, haberdar değildir. Bu bilgilerin bölümler ve birimler arası aktarımı ya da bu transferlerle bilginin açık hale getirilmesi gerekir. İşte, yaşanan bu süreçlerde olayların karmaşık ve belirsiz olarak gerçekleşmesi bilgi yönetimini gerekli kılmaktadır.

Bu dersimizde dijital çağda bilgi yönetimi ve örgütsel öğrenme ile olan etkileşiminden söz edilmektedir. Bu dersin içeriği hazırlanırken aşağıdaki kaynaklardan yararlanılmıştır:

KAYNAKÇA

Aktan, C.C. ve Vural İ. (2016). Bilgi çağında bilginin yönetimi. Yeni Türkiye, 88(1).

Atak, M. (2011). Örgütsel bilginin yönetimi ve öğrenen organizasyon yazınındaki yeri. İş, Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 13(2): 155-176.

Sözbilir, F. (2013). Bilişim teknolojileri, bilgi yönetimi ve inovasyon ilişkisi: Türkiye’de bir alan araştırması. Yayımlanmamış doktora tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.

Etkinlik 1

Bu etkinlikte dijital çağda bilgi yönetimi ile örgütsel öğrenme süreci arasındaki etkileşimi ortaya koymaya çalışacağız. 

Aşağıdaki videoyu izleyin.

Soru 1. Bilgi yönetiminin örgütsel öğrenmeyle olan etkileşimini kısaca açıklayınız.

Soru 2. İçinde bulunduğumuz Covid-19 sürecinde bilgi yönetiminin öneminden kısaca bahsediniz.

Last modified: Wednesday, 23 July 2025, 10:40 AM