Bu etkinliğin amacı, etkileşimli öğrenme kaynağı üretimine yönelik yol göstermektir.

Etkinliği tamamlamak için lütfen verilen adımları izleyiniz.

Adım 1: Aşağıda verilen örnek olayı okuyunuz.

“Dersinizin konusu Afet Yönetimi ve İlk Yardım’dır. Bu ders kapsamında aşağıda verilen iki örnek olaya uygun sürükle bırak etkinliği oluşturmanız beklenmektedir.”

Durum 1:

“Ani gelişen doğal afetlerden biri olan deprem, can ve mal güvenliğini tehdit edebilecek şiddette gerçekleşebilir.  Deprem süresince kendimizi olası zararlardan korumak için deprem anında yapacaklarımızı önceden plânlamamız gerekir. Kendimizi güvene almak için bulunduğumuz yerde sabit kalarak en uygun ÇÖK-KAPAN-TUTUN pozisyonunu alarak depremin sona ermesini beklemeliyiz.”

Durum 2:

“Yetişkinlerde yiyeceklerin yeterince çiğnenmeden yutulması ya da hızlı yenmesi sonucunda nefes borusuna yiyecek kaçması olası bir durumdur. Bu durumda öksürme refleksi yiyeceğin geri gelmesini sağlamazsa kişiye ilk yardım yapmak gerekir. Böyle bir durumda uygulanacak ilk yardım Heimlich Tekniği’dir. Heimlich Tekniği adımları şu şekilde olmalıdır;

  1. Boğulmakta olan kişinin arkasında durun ve kollarınızı beline sarın. Kazazedeyi hafifçe öne doğru eğin.
  2. Bir elinizi yumruk yapın ve kazazedenin göbeğinin az üstüne yerleştirin.
  3. Diğer elinizle yumruğunuzu kavrayın ve karından yukarıya doğru sert ve ani bir şekilde bastırın. Nefes borusunu tıkayan nesne çıkana kadar bunu yapmaya devam edin.”

Yukarıda verilen görevleri gerçekleştirmek için öncelikle sorular hazırlamanız gerekmektedir. Bu yöntem ile araştırmanızı nasıl yapmanız gerektiğine dair fikir sahibi olacaksınız ve size verilen kaynakların incelenmesinde daha düzenli bir yol izleyebileceksiniz.

Adım 2: Oluşturduğunuz soruları Modül 3 Etkinlik 4: Tartışma Panosu bağlantısına tıklayarak paylaşınız.

Etkileşimli Öğrenme Kaynağı Üretimi

Etkileşimli öğrenme kaynakları, öğrenenleri içeriğin içine çekerek odaklanmalarını sağlar. Çeşitli etkinliklerin yapılmasına olanak tanıyarak ilgi çekici hale getirir ve öğrenenin bilgiyi pekiştirmesine yardımcı olur. Dijital bir öğrenme kaynağına çeşitli etkileşim ögeleri eklemek içeriği zenginleştirecektir. Örneğin sürükle bırak etkinlikleri, çoktan seçmeli sorular, eşleştirmeler, çevirme kartları bunlara örnek sayılabilir.

Aşağıda etkileşimli öğrenme kaynağı oluşturma uygulamaları hakkında bilgiler verilmiştir:

Articulate Storyline 360

Articulate Storyline 360 etkileşimli öğrenme kaynağı oluşturmak için oldukça esnek yapıda bir programdır. Kapsamlı ve daha özgün etkinliklerin hazırlanmasına olanak tanımaktadır. Bu uygulamanın içeriğinde bazı etkileşimler şu şekildedir: Hem metin hem görsel destekli sürükle bırak, boşluk doldurma, doğru/yanlış, çoktan seçmeli, birden fazla cevap seçmeli, sıcak nokta, video, ses ve bağlantı gibi nesneleri ekleme, pop-up, kaynak dosya paylaşımı, zaman çizelgesi ile animasyonlaştırma, scroll paneli.

Aşağıda verilen eğitim videosunu izleyiniz.

Articulate Rise

Articulate Rise 360 uygulaması Articulate Storyline 360’a göre daha basit yapıdadır. Bu programın belirli araçları ve etkileşim ögeleri ile içerik oluşturulmaktadır. Program, hızlı üretim olanağı ve kolaylıkla etkileşim ögelerinin eklenmesine olanak tanıması sebebiyle tercih edilebilmektedir. Bu uygulamanın içeriğinde bazı etkileşimler şu şekildedir: Hem metin hem görsel destekli sürükle bırak, boşluk doldurma, doğru/yanlış, çoktan seçmeli, birden fazla cevap seçmeli, sıcak nokta, video, ses ve bağlantı gibi nesneleri ekleme, pop-up, kaynak dosya paylaşımı, zaman çizelgesi ile animasyonlaştırma, hareketli bilgi kartları, Storyline 360 ile oluşturulan içeriği ekleme.

Aşağıda verilen eğitim videosunu izleyiniz.

Articulate uygulaması dışında Animoto, H5P gibi çevrim içi uygulamalar aracılığıyla etkileşimli videolar oluşturulabilir. Adobe InDesign ile etkileşimli kitaplar yapılabilir. Microsoft PowerPoint sunu oluşturma uygulaması kullanılarak da etkileşimli malzeme üretilebilir. Bu tamamen kişinin uygun komutları doğru bir şekilde kullanmasına bağlıdır.

Adım 3: Bu bilgiler doğrultusunda sizden istenen etkileşimli öğrenme kaynağını üretiniz ve Modül 3 Etkinlik 4: Tartışma Panosu'nda paylaşınız.

Adım 4: En az bir arkadaşınızın paylaşımını inceleyerek yazdıklarına ilişkin aşağıdaki sorular kapsamında geri bildirim veriniz. Geri bildiriminizin yapıcı ve etik kurallar dahilinde olmasına dikkat ediniz.

  • Hazırlanan öğrenme kaynağı ne kadar kullanıcı dostu olarak hazırlanmıştır?
  • Hedef kitle öğrenme kaynağını kolayca anlayıp kullanabilir mi?
  • Kullanılan yönergeler açık ve anlaşılır mı?
  • Kullanılan görsel temsiller ne kadar ilgi çekiyor?
  • İnteraktif ve dinamik bir ortam sunulmuş mu?
  • Hedeflenen kazanımla uyumlu mu?
  • Soyut kavramların somutlaştırmasında katkı sağlıyor mu?
  • Öğrenenin kendi kendine bilgiyi keşfetmesini ve kavramı yapılandırmasını sağlıyor mu?

Etkinliği tamamladıktan sonra ekranınızın sağ alt kısmındaki Sonraki düğmesine tıklayarak Modül 3 Etkinlik 4: Tartışma Panosu'na erişebilirsiniz.

Last modified: Friday, 18 July 2025, 11:26 AM