Hafta 2: Etkinlik 2: Tüketim harcamaları ve Tüketici kredileri
Tüketim harcamalarının yöneldiği malları kullanım süresine göre kategorize edebiliriz. Gıda, içecek gibi ürünler dayanıksız tüketim mallarını oluşturmaktadır. Ayakkabı, elbise gibi ürünler ise yarı dayanıklı tüketim mallarıdır. Bu ürünlere yönelik harcamalar ertelenebilir. Üçüncüsü buzdolabı, çamaşır makinesi, mobilya gibi mallar da dayanıklı tüketim malları olarak adlandırılır. Tüketici gelirinin artması ve borçlanma imkanları bu mallara yönelik harcamaların artmasına yol açıyor. Örneğin faiz oranlarının düşmesi, tüketici kredilerinin artmasına ve tüketicilerin zorunlu olmayan mallara yönelik harcamalarının artmasına yol açıyor.
Bu nedenle zorunlu mallara ilişkin ticaretin artması, buzdolabı, otomobil ve hatta konut satışlarının canlanması iş çevriminin hangi aşamasında olduğumuza dair bize bilgi verecektir.
Adım 1: Aşağıdaki bağlantı üzerinden en son yayınlanan tüketici kredilerindeki yıllık yüzde değişimi inceleyiniz.